REGULAMIN
Regulamin Najmu Okazjonalnego
§1
Definicje
- Wynajmujący – Grzegorz Czapla, Rogówko 31 G, 87-162 Lubicz, posiadający tytuł prawny do Apartamentu, będącego przedmiotem Umowy.
- Klient - osoba fizyczna (mająca ukończony 18 rok życia), będąca stroną Umowy, jak i wyrażająca chęć zawarcia Umowy poprzez dokonanie Rezerwacji.
- Apartament – lokal mieszkalny, apartament położony przy ul. Jarczechowo 29 T, 87-620 Kikół, będący przedmiotem Umowy, opisany szczegółowo na stronie internetowej www.czapliraj.pl.
- Umowa- umowa najmu okazjonalnego Apartamentu zawarta między Najemcą, a Klientem.
- Regulamin – niniejszy regulamin najmu okazjonalnego.
- Rezerwacja - dokonanie formalnego zgłoszenia przez Klienta chęci skorzystania z usługi najmu okazjonalnego Apartamentu na określony termin i warunki, które zostają potwierdzone przez Najemcę. Poprzez Rezerwacje zostaje zawarta umowa między Klientem, a Najemcą na wynajem Apartamentu na zasadach określonych w Regulaminie.
§2
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa warunki rezerwacji i usługi najmu okazjonalnego Apartamentu.
- W ramach usługi najmu okazjonalnego apartamentu, Wynajmujący zobowiązuję się do udostępnienia Klientowi Apartamentu, a Klient do zapłaty wynagrodzenia oraz przestrzegania zasad określonych w niniejszym regulaminie.
- Teren apartamentu jest monitorowany w celu ochrony osób i mienia znajdujących się na posesji.
§3
Oświadczenia Wynajmującego
- Wynajmujący oświadcza, że posiada tytuł prawny do Apartamentu, będącego przedmiotem Umowy oraz jest uprawniony do świadczenia usługi czasowego udostępniania Apartamentu na cele turystyczne i wypoczynkowe.
- Wynajmującemu lub innej osobie wyznaczonej, przysługuje prawo wstępu do Apartamentu celem usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Klient narusza zapisy Regulaminu.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności powstałe na terenie Apartamentu i podczas pobytu Klienta które nie są przez niego zawinione, zwłaszcza za okoliczne prace budowlane, czy remontowe, przerwy w dostawie mediów, jak i działalnością osób trzecich.
- Wynajmujący w ramach najmu okazjonalnego udostępnia Klientowi:
- drewno opałowe w ilości 1 worka na dobę, które może zostać wykorzystane do kominka lub bali. W przypadku wykorzystanie większej ilości drewna za każdy otwarty worek drewna Klient zobowiązany jest do zapłacenia Wynajmującemu kwoty 26 zł za 1 worek drewna;
- całodobowy dostęp do basenu
- całodobowy dostęp do bali ogrodowej
- dostęp do sauny w ilości 3h (15kWh). W przypadku wykorzystanie większej ilości energii elektrycznej i dłuższego działania sauny Klient zapłaci Wynajmującemu kwotę odpowiadającą ilości zużytych kWh na podliczniku energii elektrycznej sauny oraz ceny za kWh w wysokości 2 zł.
§4
Obowiązki Klienta
- Przed dokonaniem Rezerwacji Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu.
- Podczas pobytu w Apartamencie Klient jest zobowiązany do :
- korzystania z Apartamentu wyłącznie w celach turystycznych i rozrywkowych;
- niezwłocznie po zameldowaniu zgłosić Wynajmującemu wszelkie stwierdzone nieprawidłowości w Apartamencie( w formie pisemnej, sms lub e-mail), pod rygorem poniesienia kosztów tytułem naprawy szkód stwierdzonych przy wymeldowaniu;
- przestrzegać norm współżycia społecznego w tym nie zakłócać spokoju sąsiadów;
- cisza nocna obowiązuje od 22.00 do 6:00
- należycie zabezpieczyć Apartament tj. dokładnie zamykać drzwi wejściowe, roletę tarasową i okna przy każdorazowym opuszczaniu Apartamentu;
- dbać o wynajęty Apartament, zwłaszcza monitorować stan techniczny baterii, armatury i urządzeń elektrycznych, jak i natychmiastowo po powzięciu informacji o możliwości awarii poinformować o tym fakcie Wynajmującego;
- zwrócić Apartament w stanie nienaruszonym poza zużycie wynikające z normalnej eksploatacji;
- w dniu wyjazdu wyrzucić po sobie śmieci i posprzątać Apartament;
- Klient odpowiada za działania i zaniechania wszystkich gości przebywających wspólnie z nim w Apartamencie, jak za swoje własne.
- Podczas pobytu w Apartamencie zabronione jest:
- oddawanie Apartamentu w podnajem, jak i bezpłatne używanie osobom trzecim bez wiedzy i zgody Wynajmującego;
- palenie tytoniu, zażywanie używek oraz palenie e-papierosów w Apartamencie;
- przetrzymywania na terenie apartamentu zwierząt bez wcześniejszego uzgodnienia z Wynajmującym.
- Klient zobowiązany jest do dbania o nieruchomość i jej elementy oraz znajdujące się na niej ruchomości, w szczególności zabronione jest niszczenie i uszkadzanie infrastruktury, wyposażenia oraz roślin oraz obiektów infrastruktury ogrodowej i mebli ogrodowych.
- Klient zobowiązany jest uzyskać zgodę Wynajmującego na przebywanie w Apartamencie zwierząt. Wynajmujący ma swobodną decyzję w zakresie wyrażenia zgody na pobyt w Apartamencie zwierząt. Za szkody wyrządzone przez zwierzęta odpowiedzialność ponosi Klient.
- Klientowi nie wolno dotykać, przestawiać, wyłączać lub w jakikolwiek sposób ingerować w prace automatycznego robota koszącego.
- Klient ma prawo do korzystania z sauny, basenu i bali zgodnie z instrukcjami korzystania z tych urządzeń, które stanowią załączniki do niniejszego regulaminu.
- Wszelkie obowiązki oraz zakazy dotyczące Klienta obowiązują również wobec innych osób przebywających na terenie całej nieruchomości, za których odpowiedzialność ponosi Klient.
§5
Rezerwacja
- Dokonanie Rezerwacji równoznaczne jest z zaakceptowaniem treści Regulaminu.
- Rezerwacji Apartamentu można dokonać w następujący sposób:
- telefonicznie pod numerem: 731 880 379;
- za pośrednictwem adresu mailowego: rezerwacje@czapliraj.pl
- za pomocą współpracującego z Wynajmującym portalu pośredniczącego.
- W trakcie Rezerwacji Klient zobowiązany jest do podania następujących informacji:
- termin pobytu ( data zameldowania, wymeldowania oraz planowana godzina przybycia),
- dane kontaktowe ( imię, nazwisko, numer telefonu, adres, adres e-mail),
- planowana, całkowita liczba osób w Apartamencie.
- dodatkowe informacje wynikające z treści Regulaminu, w tym fakt czy Rezerwacja pobytu odbywa się w celu organizacji imprezy okolicznościowej lub innych wydarzeń o podobnym charakterze, jak i informacji o planowanym przetrzymywaniu na terenie Apartamentu zwierząt.
- Potwierdzenie Rezerwacji następuję poprzez doręczenie na adres e-mail wskazany podczas procesu rezerwacji przez Klienta wiadomości o potwierdzeniu terminu pobytu w Apartamencie.
- Klient dokonujący Rezerwacji Apartamentu zobowiązany jest do zapłaty zadatku w ustalonej przez Wynajmującego wysokości w formie przelewu lub gotówką, a w dniu przybycia do uiszczenia całkowitego wynagrodzenia należnego Najemcy z tytułu usługi z uwzględnieniem pełnego wymiaru pobytu gotówką przed udostępnieniem Apartamentu.
- Brak wpłaty w dniu przyjazdu lub brak zaksięgowania opłaty z tytułu usługi w następnym dniu do godz. 17:00 po ówcześnie złożonej Rezerwacji uprawnia Wynajmującego do anulowania złożonej Rezerwacji.
§6
Odstąpienie od umowy
- Klientowi na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 30 maj 2014r. o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, co Klient niniejszym przyjmuje do wiadomości.
- W sytuacji gdy niemożliwe jest wydanie Klientowi w terminie wynikającym z Rezerwacji Apartamentu w stanie zgodnym z przeznaczeniem, Klientowi zostanie zaproponowany pobyt w Apartamencie w innym terminie lub możliwość bezpłatnej rezygnacji z Rezerwacji.
- Wcześniejsze opuszczenie przez Klienta Apartamentu z przyczyn nieleżących po stronie Wynajmującego nie uprawnia do żądania zwrotu kosztów za niewykorzystane świadczenie.
- W przypadku gdy, Klient nie spełnia obowiązków zawartych w § 4 Wynajmujący jest uprawniony do rozwiązania Umowy, bez obowiązku zwrotu kosztów za niewykorzystane świadczenie.
§7
Zameldowanie i wymeldowanie
- Apartament wynajmowany jest na doby, przy czym minimalny okres najmu wynosi 2 doby.
- Doba pobytu w apartamencie trwa od godziny 14:00 do godziny 11:00
- W przypadku chęci przedłużenia okresu pobytu, Klient zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie Wynajmującego. Życzenie Klienta będzie rozpatrzone w miarę możliwości. Przedłużenie pobytu może być objęte dodatkową opłatą.
- Rozpoczęcie i zakończenie pobytu (zameldowanie i wymeldowanie) jest zgodne z ustaleniami dokonanymi podczas Rezerwacji wraz ze spisaniem stanu podlicznika energii zamontowanego przy saunie. Klient zobowiązany jest do poinformowania Wynajmującego min. 1 godzinę wcześniej o planowanym przybyciu do Apartamentu oraz na min. 1 godzinę przed opuszczeniem Apartamentu.
- W ciągu 7 dni od wymeldowania Wynajmujący sprawdzi stan techniczny Apartamentu. W przypadku stwierdzenia szkód powstałych podczas pobytu Klienta, Klient zobowiązany jest do pokrycia wszelkich start powstałych w związku z jego pobytem w Apartamencie najpóźniej w ciągu 5 dni od poinformowania go o wysokości strat przez Wynajmującego za pomocą wiadomości mailowej na adres mailowy podany przez Klienta przy Rezerwacji.
- Wynajmujący może odmówić wydania Apartamentu osobom:
- pod wpływem alkoholu, środków odurzających, zachowujących się agresywnie oraz stwarzających zagrożenie dla mienia Wynajmującego.
- nie posiadającym przy sobie dowodu tożsamości, w tym jeżeli dowód osobisty budzi wątpliwości Wynajmującego, ma on prawo poprosić o inny dokument potwierdzający tożsamość Klienta.
- po godz. 22, jeżeli fakt ten nie był wcześniej uzgodniony z Wynajmującym.
- stosują groźby karalne lub jakąkolwiek formę szantażu.
- niezachowujących zasad współżycia społecznego.
- W przypadku ziszczenia się przesłanki określonej w ustępie 6 niniejszego paragrafu Wynajmujący zachowuje prawo do zachowania 20% należnego mu wynagrodzenia, tytułem opłaty manipulacyjnej.
§8
Kaucja i kary umowne
-
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do pobrania kaucji w wysokości 1000 zł jako zabezpieczenie pobytu. Kaucja zostanie zwrócona na konto w ciągu dwóch dni roboczych, w pełnej kwocie o ile w Apartamencie nie wyrządzono szkód.
- W przypadku wynajmu Apartamentu w celu zorganizowania imprez okolicznościowych oraz innych wydarzeń o podobnym charakterze wysokość kaucji może ulec zmianie.
- Potrącenie należności z kaucji nie wyłącza dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionych szkód, których wartość przewyższa pobraną kaucję.
- Za spowodowanie jakichkolwiek szkód i uszkodzeń (zarówno funkcjonalnych lub wizualnych) w Apartamencie oraz w ruchomościach oraz zieleni, które znajdują się na nieruchomości Klient będzie zobowiązany zapłacić Wynajmującemu następujące kary umowne:
- za uszkodzenie drzew, krzewów lub nasadzeń i roślin w wysokości
- 35 zł za jedno zniszczone małe nasadzenie (m.in. lawenda, trawy pampasowe itp.);
- 150 zł za jeden zniszczony krzew (tuja, krzewy i niskie drzewa);
- 1000zł za uszkodzenie krzewów i roślin w stylu karłowatym lub tzw. „bonsai”;
- za uszkodzenie, zniszczenie lub zabór robota koszącego trawę w wysokości 10.000,00 zł;
- za uszkodzenie mebli ogrodowych w wysokości ceny zakupu nowych mebli;
- za uszkodzenie ekspresy do kawy w wysokości 8000 zł;
- za uszkodzenie sprzętów AGD lub RTV lub mebli bądź innego wyposażenia w wysokości ceny zakupu nowych przedmiotów wraz z usługą dostawy i montażu ;
- za uszkodzenie, zniszczenie lub zabranie ręcznika lub szlafroka w wysokości 150zł za każdą sztukę;
- W przypadku wystąpienia jakichkolwiek szkód i uszkodzeń (zarówno funkcjonalnych lub wizualnych) w Apartamencie oraz w ruchomościach oraz zieleni, które znajdują się na nieruchomości, Klient, po zapłacie kary umownej lub zwrocie kosztów naprawy bądź wymiany lub zakupu nowych ruchomości po uzgodnieniu z Wynajmującym ma prawo zabrać uszkodzone ruchomości na swój koszt.
- Zastrzeżone kary umowne nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Wynajmującego odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych za wyrządzone szkody.
§9
Polityka prywatności
- Administratorem danych osobowych jest Wynajmujący.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji Rezerwacji i Regulaminu. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do korzystania z usług wynajmu Apartamentu. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu upływu przedawnienia roszczeń, wynikających z rezerwacji lub wykonania usługi, a w przypadku danych zebranych na podstawie zgody do czasu jej odwołania.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność ich przetwarzania w celu realizacji i wykonania umowy;
- art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora polegający na obsłudze korespondencji oraz działaniach marketingowych.
- Klientom przysługuje prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest udzielona zgoda, Klient ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Dane mogą podlegać profilowaniu w zakresie udzielonej zgody.
- Dane osobowe mogą zostać przekazane firmom świadczącym usługi obsługi księgowej lub obsługi prawnej.
- We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, można kontaktować się listownie na adres Wynajmującego wskazany w §1.
- Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
§10
Wynagrodzenie
- Apartament wynajmowany jest na doby.
- Klient dokonujący Rezerwacji, zobowiązany jest do uiszczenia całkowitej ceny usługi za cały planowany okres pobytu.
- Należność z tytułu najmu apartamentu zostanie ustalona każdorazowo indywidulanie w zależności od terminu dokonanej Rezerwacji, jak i w zależności od dodatkowych okoliczności uwzględnionych w niniejszym Regulaminie. Klient o całkowitej cenie zostanie poinformowany w wiadomości mailowej lub telefonicznie.
§11
Postanowienia końcowe
- Do kwestii nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Sądem właściwym dla rozwiązywania wszelkich sporów jest sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Wynajmującego.