REGULAMIN

Regulamin Najmu Okazjonalnego

§1

Definicje

 

  1. Wynajmujący – Grzegorz Czapla, Rogówko 31 G, 87-162 Lubicz, posiadający tytuł prawny do Apartamentu, będącego przedmiotem Umowy.
  2. Klient  -  osoba fizyczna (mająca ukończony 18 rok życia), będąca stroną Umowy, jak i wyrażająca chęć zawarcia Umowy poprzez dokonanie Rezerwacji.
  3. Apartament – lokal mieszkalny, apartament położony przy ul.  Jarczechowo 29 T, 87-620 Kikół, będący przedmiotem Umowy, opisany szczegółowo na stronie internetowej www.czapliraj.pl.
  4. Umowa- umowa najmu okazjonalnego Apartamentu zawarta między Najemcą, a Klientem.
  5. Regulamin – niniejszy regulamin najmu okazjonalnego.
  6. Rezerwacja - dokonanie formalnego zgłoszenia przez Klienta chęci skorzystania z usługi  najmu okazjonalnego Apartamentu na określony termin i warunki, które zostają potwierdzone przez Najemcę. Poprzez Rezerwacje zostaje zawarta umowa między Klientem, a Najemcą na wynajem Apartamentu na zasadach określonych w Regulaminie.

 

§2 

Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki rezerwacji i usługi najmu okazjonalnego Apartamentu.
  2. W ramach usługi najmu okazjonalnego apartamentu, Wynajmujący zobowiązuję się do udostępnienia Klientowi Apartamentu, a Klient do zapłaty wynagrodzenia oraz przestrzegania zasad określonych w niniejszym regulaminie.
  3. Teren apartamentu jest monitorowany w celu ochrony osób i mienia znajdujących się na posesji.

 

§3

Oświadczenia Wynajmującego

 

  1. Wynajmujący oświadcza, że posiada tytuł prawny do Apartamentu, będącego przedmiotem Umowy oraz jest uprawniony do świadczenia usługi czasowego udostępniania Apartamentu na cele turystyczne i wypoczynkowe.
  2. Wynajmującemu lub innej osobie wyznaczonej, przysługuje prawo wstępu do Apartamentu celem usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Klient narusza zapisy Regulaminu.
  3. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności powstałe na terenie Apartamentu i podczas pobytu Klienta które nie są przez niego zawinione, zwłaszcza za okoliczne prace budowlane, czy remontowe, przerwy w dostawie mediów, jak i działalnością osób trzecich.
  4. Wynajmujący w ramach najmu okazjonalnego udostępnia Klientowi:
    1. drewno opałowe w ilości 1 worka na dobę, które może zostać wykorzystane do kominka lub bali. W przypadku wykorzystanie większej ilości drewna za każdy otwarty worek drewna Klient zobowiązany jest do zapłacenia Wynajmującemu kwoty 26 zł za 1 worek drewna;
    2. całodobowy dostęp do basenu
    3. całodobowy dostęp do bali ogrodowej
    4. dostęp do sauny w ilości 3h (15kWh). W przypadku wykorzystanie większej ilości energii elektrycznej i dłuższego działania sauny Klient zapłaci Wynajmującemu kwotę odpowiadającą ilości zużytych kWh na podliczniku energii elektrycznej sauny oraz ceny za kWh w wysokości 2 zł.

 

§4

Obowiązki Klienta

 

  1. Przed dokonaniem Rezerwacji Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu. 
  2. Podczas pobytu w Apartamencie Klient jest zobowiązany do :
    1. korzystania z Apartamentu wyłącznie w celach turystycznych i rozrywkowych;
    2. niezwłocznie po zameldowaniu zgłosić Wynajmującemu wszelkie stwierdzone nieprawidłowości w Apartamencie( w formie pisemnej, sms lub e-mail), pod rygorem poniesienia kosztów tytułem naprawy szkód stwierdzonych przy wymeldowaniu;
    3. przestrzegać norm współżycia społecznego w tym nie zakłócać spokoju sąsiadów;
    4. cisza nocna obowiązuje od 22.00 do 6:00
    5. należycie zabezpieczyć Apartament tj. dokładnie zamykać drzwi wejściowe, roletę tarasową i okna przy każdorazowym opuszczaniu Apartamentu;
    6. dbać o wynajęty Apartament, zwłaszcza monitorować stan techniczny baterii, armatury i urządzeń elektrycznych, jak i natychmiastowo po powzięciu informacji o możliwości awarii poinformować o tym fakcie Wynajmującego;
    7. zwrócić Apartament w stanie nienaruszonym poza zużycie wynikające z normalnej eksploatacji;
    8. w dniu wyjazdu wyrzucić po sobie śmieci i posprzątać Apartament;
    9. Klient odpowiada za działania i zaniechania wszystkich gości przebywających wspólnie z nim w Apartamencie, jak za swoje własne.
  3. Podczas pobytu  w Apartamencie zabronione jest:
    1. oddawanie Apartamentu w podnajem, jak i bezpłatne używanie osobom trzecim bez wiedzy i zgody Wynajmującego;
    2. palenie tytoniu, zażywanie używek oraz palenie e-papierosów w Apartamencie;
    3. przetrzymywania na terenie apartamentu zwierząt bez wcześniejszego uzgodnienia z Wynajmującym.
  4. Klient zobowiązany jest do dbania o nieruchomość i jej elementy oraz znajdujące się na niej ruchomości, w szczególności zabronione jest niszczenie i uszkadzanie infrastruktury, wyposażenia oraz roślin oraz obiektów infrastruktury ogrodowej i mebli ogrodowych.
  5. Klient zobowiązany jest uzyskać zgodę Wynajmującego na przebywanie w Apartamencie zwierząt. Wynajmujący ma swobodną decyzję w zakresie wyrażenia zgody na pobyt w Apartamencie zwierząt. Za szkody wyrządzone przez zwierzęta odpowiedzialność ponosi Klient.
  6. Klientowi nie wolno dotykać, przestawiać, wyłączać lub w jakikolwiek sposób ingerować w prace automatycznego robota koszącego.
  7. Klient ma prawo do korzystania z sauny, basenu i bali zgodnie z instrukcjami korzystania z tych urządzeń, które stanowią załączniki do niniejszego regulaminu.
  8. Wszelkie obowiązki oraz zakazy dotyczące Klienta obowiązują również wobec innych osób przebywających na terenie całej nieruchomości, za których odpowiedzialność ponosi Klient.

 

 

§5

Rezerwacja

 

  1. Dokonanie Rezerwacji równoznaczne jest z zaakceptowaniem treści Regulaminu.
  2. Rezerwacji Apartamentu można dokonać w następujący sposób:
    1. telefonicznie pod numerem: 731 880 379;
    2. za pośrednictwem adresu mailowego: rezerwacje@czapliraj.pl
    3. za pomocą współpracującego z Wynajmującym portalu pośredniczącego.
  3. W trakcie Rezerwacji Klient zobowiązany jest do podania następujących informacji:
    1. termin pobytu ( data zameldowania, wymeldowania oraz planowana godzina przybycia),
    2. dane kontaktowe ( imię, nazwisko, numer telefonu, adres, adres e-mail),
    3. planowana, całkowita liczba osób w Apartamencie.
    4. dodatkowe informacje wynikające z treści Regulaminu, w tym fakt czy Rezerwacja pobytu odbywa się w celu organizacji imprezy okolicznościowej lub  innych wydarzeń o podobnym charakterze, jak i informacji o planowanym przetrzymywaniu na terenie Apartamentu zwierząt.
  4. Potwierdzenie Rezerwacji następuję poprzez doręczenie na adres e-mail wskazany podczas procesu rezerwacji przez Klienta wiadomości o potwierdzeniu terminu pobytu w Apartamencie.
  5. Klient dokonujący Rezerwacji Apartamentu zobowiązany jest do zapłaty zadatku w ustalonej przez Wynajmującego wysokości w formie przelewu lub gotówką, a w dniu przybycia do uiszczenia całkowitego wynagrodzenia należnego Najemcy z tytułu usługi z uwzględnieniem pełnego wymiaru pobytu gotówką przed udostępnieniem Apartamentu.
  6. Brak wpłaty w dniu przyjazdu lub brak zaksięgowania opłaty z tytułu usługi w następnym dniu do godz. 17:00 po ówcześnie złożonej Rezerwacji uprawnia Wynajmującego do anulowania złożonej Rezerwacji.

 

§6

Odstąpienie od umowy

 

  1. Klientowi  na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 30 maj 2014r. o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, co Klient niniejszym przyjmuje do wiadomości.
  2. W sytuacji gdy niemożliwe jest wydanie Klientowi w terminie wynikającym z Rezerwacji Apartamentu w stanie zgodnym z przeznaczeniem, Klientowi zostanie zaproponowany pobyt w Apartamencie w innym terminie lub możliwość bezpłatnej rezygnacji z Rezerwacji.
  3. Wcześniejsze opuszczenie przez Klienta Apartamentu z przyczyn nieleżących po stronie Wynajmującego nie uprawnia do żądania zwrotu kosztów za niewykorzystane świadczenie.
  4. W przypadku gdy, Klient nie spełnia obowiązków zawartych w § 4 Wynajmujący jest uprawniony do rozwiązania Umowy, bez obowiązku zwrotu kosztów za niewykorzystane świadczenie.

 

§7

Zameldowanie i wymeldowanie

 

  1. Apartament wynajmowany jest na doby, przy czym minimalny okres najmu wynosi 2 doby.
  2. Doba pobytu w apartamencie trwa od godziny 14:00 do godziny 11:00
  3. W przypadku chęci przedłużenia okresu pobytu, Klient zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie Wynajmującego. Życzenie Klienta będzie rozpatrzone w miarę możliwości. Przedłużenie pobytu może być objęte dodatkową opłatą.
  4. Rozpoczęcie i zakończenie pobytu (zameldowanie i wymeldowanie) jest zgodne z ustaleniami dokonanymi podczas Rezerwacji wraz ze spisaniem stanu podlicznika energii zamontowanego przy saunie. Klient zobowiązany jest do poinformowania Wynajmującego min. 1 godzinę wcześniej o planowanym przybyciu do Apartamentu oraz na min. 1 godzinę przed opuszczeniem Apartamentu.
  5. W ciągu 7 dni od wymeldowania Wynajmujący sprawdzi stan techniczny Apartamentu. W przypadku stwierdzenia szkód powstałych podczas pobytu Klienta, Klient zobowiązany jest do pokrycia wszelkich start powstałych w związku z jego pobytem w Apartamencie najpóźniej w ciągu 5 dni od poinformowania go o wysokości strat przez Wynajmującego za pomocą wiadomości mailowej na adres mailowy podany przez Klienta przy Rezerwacji.
  6. Wynajmujący może odmówić wydania Apartamentu osobom:
  1. pod wpływem alkoholu, środków odurzających, zachowujących się agresywnie oraz stwarzających zagrożenie dla mienia Wynajmującego.
  2. nie posiadającym przy sobie dowodu tożsamości, w tym jeżeli dowód osobisty budzi wątpliwości Wynajmującego, ma on prawo poprosić o inny dokument potwierdzający tożsamość Klienta.
  3. po godz. 22, jeżeli fakt ten nie był wcześniej uzgodniony z Wynajmującym.
  4. stosują groźby karalne lub jakąkolwiek formę szantażu.
  5. niezachowujących zasad współżycia społecznego.
  1. W przypadku ziszczenia się przesłanki określonej w ustępie 6 niniejszego paragrafu Wynajmujący zachowuje prawo do zachowania 20% należnego mu wynagrodzenia, tytułem opłaty manipulacyjnej.

 

 

§8

Kaucja i kary umowne

 

    1. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do pobrania kaucji w wysokości 1000 zł jako zabezpieczenie pobytu. Kaucja zostanie zwrócona na konto w ciągu dwóch dni roboczych, w pełnej kwocie o ile w Apartamencie nie wyrządzono szkód.
    2. W przypadku wynajmu Apartamentu w celu zorganizowania imprez okolicznościowych oraz innych wydarzeń o podobnym charakterze wysokość kaucji może ulec zmianie.
    3. Potrącenie należności z kaucji nie wyłącza dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionych szkód, których wartość przewyższa pobraną kaucję.
    4. Za spowodowanie jakichkolwiek szkód i uszkodzeń (zarówno funkcjonalnych lub wizualnych) w Apartamencie oraz w ruchomościach oraz zieleni, które znajdują się na nieruchomości Klient będzie zobowiązany zapłacić Wynajmującemu następujące kary umowne:
  1. za uszkodzenie drzew, krzewów lub nasadzeń i roślin w wysokości

- 35 zł za jedno zniszczone małe nasadzenie (m.in. lawenda, trawy pampasowe itp.);

- 150 zł za jeden zniszczony krzew (tuja, krzewy i niskie drzewa);

- 1000zł za uszkodzenie krzewów i roślin w stylu karłowatym lub tzw. „bonsai”;

  1. za uszkodzenie, zniszczenie lub zabór robota koszącego trawę w wysokości 10.000,00 zł;
  2. za uszkodzenie mebli ogrodowych w wysokości ceny zakupu nowych mebli;
  3. za uszkodzenie  ekspresy do kawy w wysokości 8000 zł;
  4. za uszkodzenie sprzętów AGD lub RTV lub mebli bądź innego wyposażenia w wysokości ceny zakupu nowych przedmiotów wraz z usługą dostawy i montażu ;
  5. za uszkodzenie, zniszczenie lub zabranie ręcznika lub szlafroka w wysokości 150zł za każdą sztukę;
    1. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek szkód i uszkodzeń (zarówno funkcjonalnych lub wizualnych) w Apartamencie oraz w ruchomościach oraz zieleni, które znajdują się na nieruchomości, Klient, po zapłacie kary umownej lub zwrocie kosztów naprawy bądź wymiany lub zakupu nowych ruchomości po uzgodnieniu z Wynajmującym ma prawo zabrać uszkodzone ruchomości na swój koszt.
    2. Zastrzeżone kary umowne nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Wynajmującego odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych za wyrządzone szkody.

 

 

§9

Polityka prywatności

 

  1. Administratorem danych osobowych jest Wynajmujący.
  2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji Rezerwacji i Regulaminu. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do korzystania z usług wynajmu Apartamentu. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu upływu przedawnienia roszczeń, wynikających z rezerwacji lub wykonania usługi, a w przypadku danych zebranych na podstawie zgody do czasu jej odwołania.
  3. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
  1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność ich przetwarzania w celu realizacji i wykonania umowy;
  2. art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora polegający na obsłudze korespondencji oraz działaniach marketingowych.
  1. Klientom przysługuje prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
  2. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest udzielona zgoda, Klient ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Dane mogą podlegać profilowaniu w zakresie udzielonej zgody.
  3. Dane osobowe mogą zostać przekazane firmom świadczącym usługi obsługi księgowej lub obsługi prawnej.
  4. We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, można kontaktować się listownie na adres Wynajmującego wskazany w §1.
  5. Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

 

§10

Wynagrodzenie

 

  1. Apartament wynajmowany jest na doby.
  2. Klient dokonujący Rezerwacji, zobowiązany jest do uiszczenia całkowitej ceny usługi za cały planowany okres pobytu.
  3. Należność z tytułu najmu apartamentu zostanie ustalona każdorazowo indywidulanie w zależności od terminu dokonanej Rezerwacji, jak i w zależności od dodatkowych okoliczności uwzględnionych w niniejszym Regulaminie.  Klient o całkowitej cenie zostanie poinformowany w wiadomości mailowej lub telefonicznie.

 

§11

Postanowienia końcowe

  1. Do kwestii nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  2. Sądem właściwym dla rozwiązywania wszelkich sporów jest sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Wynajmującego.